Twee hoofdgroepen van Spam !
Er zijn twee hoofdtypen van spam , en ze hebben verschillende effecten op internetgebruikers . Met Opzegbare Usenet spam is een bericht gestuurd naar 20 of meer Usenet- nieuwsgroepen . ( Door jarenlange ervaring hebben Usenet- gebruikers ontdekt dat elk bericht dat geplaatst wordt in zo veel nieuwsgroepen, vaak niet zo relevant bijkt te zijn. Usenet spam is bedoeld voor gluurders , mensen die nieuwsgroepen lezen, maar zich zelden of nooit op usenet bevinden. Usenet spam berooft gebruikers van het nut van de nieuwsgroepen door ze te overweldigenden met een spervuur van reclame of andere niet-relevante berichten. Bovendien ondermijnt usenet spam het vermogen van systeembeheerders en eigenaren om de onderwerpen die ze accepteren op hun systemen te beheren.
Ik denk dat het mogelijk is om spam te stoppen, en dat op basis van inhoud filters de manier zijn om het te doen. De achillespees van de spammers is hun boodschap. We kunnen een barrière instellen, met software die hun boodschappen herkent en filterd. E-mail spam richt individuele gebruikers met direct mail berichten. Spam kost extra geld. Daar komt bij dat het geld kost voor ISPs en online diensten om spam te verzenden, en deze kosten worden rechtstreeks aan abonnees verzonden.